Herningmodel Skole

Et uddannelsesforløb for personale i skole og SFO i Herning Kommune

 Kort beskrivelse af Herningmodel Skole

Herningmodel Skole er inspireret af elementer fra LP, PALS-komprimeret og erfaringer indhentet i kommune siden 2009 og af nyere forskning.

Herningmodel Skole skal understøtte inklusionsstrategien:

Alle børn og unge er den del af fællesskabet
- Herning Kommunes Inklusionsstrategi.

De centrale involverede parter er:

  • Alle ansatte på skolen
  • Skolens lokalteam
  • CBF implementeringsteam

  • Kompetenceløft til lærere og pædagoger i arbejdet med inklusion af børn
  • Tilføre redskabet til understøttelse af læringsmiljøet på det generelle og forebyggende niveau
  • Forbedre trivslen og reducere problemadfærden hos eleverne
  • Kan opleves som: En ny ramme for kendt stof

Omfang

  • Forløbet varer to år med opstart i august og februar
  • Der gives undervisning til det samlede personale
  • Undervisningen består af 5 temaer, der afvikles over 11 workshop (som oftest 2 timers varighed)
  • Der gives 1 times sparring med lokaltemaet mellem hver workshop

De 5 temaer

  • Vejen til fælles kultur (1x4 timer)
  • Analysemodellen (2x2 timer)
  • Relationskompetencer (4x2 timer)
  • Klasseledelse (2x2 timer)
  • Håndtering af problemadfærd (2x2 timer)

Implementeringsteamet i Center for Børn og Forebyggelse - Herningmodel Skole er:

  • Jane Grønbæk, skole-konsulent, Central AKT-vejleder
  • Kirsten Kjær Nørgård, pæd. konsulent
  • Karen Marie Gaardsvig, koordinator Herningmodel Skole.

For yderligere information om Herningmodel Skole, kontakt venligst:
karen.marie.gaardsvig@herning.dk


Kontaktinfo

Karen Marie Gaardsvig
Projektmedarbejder
Mobil: 22780154
Send e-mail til karen.marie.gaardsvig@herning.dk

 

Brug altid en sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.